Wrastający paznokieć

Czy przy każdym kroku wydaje Ci się, jakby ktoś wbijał Ci gwóźdź w palec stopy? Palec jest czerwony i spuchnięty, a założenie buta jest dla Ciebie koszmarem?

Być może paznokieć był już kilka razy zrywany chirurgicznie, a problem nadal powraca. Stosujesz różne specyfiki, moczysz nogi w szarym mydle i dalej nic? Zarezerwuj wizytę u podologa!

Czym jest wrastający paznokieć?

Wrastające paznokcie (unguis incarnatus, onychocriptosis) to schorzenie, które najczęściej dotyczy paznokci palców stóp – głównie palucha. Płytka paznokciowa  wrasta w okalające ją wały skórne.

PIERWSZE NIEPOKOJĄCE OBJAWY to ból w okolicy palucha, gdy chodzisz w butach lub naciśniesz niechcący palec podczas wycierania stóp ręcznikiem. Może się zdarzyć, że ból poczujesz w trakcie ćwiczeń, biegania czy też podczas jogi. BÓL TEJ OKOLICY JEST PIERWSZYM (!) NIEPOKOJĄCYM SYGNAŁEM, KTÓRY NAJCZĘŚCIEJ LEKCEWAŻYMY. Im szybciej zareagujesz tym mniej kłopotów będziesz miał.

Potem do bólu dołącza zaczerwienienie tej okolicy oraz obrzęk – czyli palec jest spuchnięty. Jeśli nie masz pewności czy to obrzęk ZRÓB PROSTY TEST! Postaw obie stopy równo obok siebie i porównaj oba paluchy. Czy widzisz różnicę? Jeśli jeden paluch jest grubszy od drugiego, a wcześniej miałeś jednakowe paluchy to znaczy że masz problem. Nie czekaj, że „samo przyszło – samo przejdzie”. Czekanie na to jest jak oczekiwanie na wygraną w lotto bez wysłania kuponu. Tym bardziej jeśli liczysz się z pieniędzmi to nie zwlekaj z usunięciem problemu. Czym dłużej czekasz tym grubszy portfel możesz szykować. Wiem, powiesz że to tylko palec. Mmm… też tak kiedyś myślałam, póki tego nie przeżyłam.

Najpierw palec boli przy ucisku, potem puchnie, robi się czerwony, następnie pojawia się ropa. Palec staje się coraz bardziej rozogniony, a Ty coraz bardziej cierpisz. Ból może być odczuwalny także w spoczynku – zwłaszcza w nocy. Ocierająca się o palec kołdra staje się koszmarem, a Ty nie możesz się wyspać.

Poznaj 2 najczęstsze przyczyny wrastania paznokci

• niewłaściwa technika obcinania i pielęgnacja paznokci
  • zaburzenia mikrokrążenia w przebiegu chorób naczyniowych

Innymi czynnikami sprawczymi mogą być

• ryzyko zwiększa się także po urazach palucha i/lub całych kończyn dolnych, czyli gdy mocno puchną nogi
  • noszeniu zbyt wąskiego, a także za szerokiego obuwia
  • zmiany ortopedyczne takie jak paluch koślawy (hallux), deformacje palców, płaskostopie lub nieprawidłowa motoryka chodu sprzyjają również powstawaniu tego problemu
  • nadwaga, także ciąża związana z przyrostem masy ciała
  • nadmierna potliwość stóp.

Kogo dotyczy?

Problem wrastania paznokci dotyczy praktycznie każdej grupy wiekowej – zaczynając od niemowląt na osobach w podeszłym wieku kończąc. Często dotyczy młodzieży, zwłaszcza aktywnie uprawiającej sport. Grupami predysponowanymi do wrastania paznokci są także piłkarze, tancerze oraz osoby których praca wymaga noszenia specyficznego obuwia.

Czym grozi?

W miarę wrastania płytki paznokcia w otaczające ją tkanki miękkie nasila się stan zapalny, a w konsekwencji może dochodzić do powstania ziarniny zwanej „dzikim mięsem” (caro luxurians). Nieleczony wrastający paznokieć może doprowadzić do zakażenia bakteryjnego i grzybiczego, dalej do zapalenia i martwicy kości palucha, a nawet objęcia całej nogi zakażeniem.

Co można zrobić z wrastającym paznokciem?

Najlepiej skonsultować się z doświadczonym podologiem, który oceni stopień zaawansowania zmian i dobierze odpowiednią terapię. Istnieje wiele metod pozwalających na pozbycie się tej przykrej dolegliwości, na przykład BEZBOLESNA TERAPIA KLAMRAMI ORTONYKSYJNYMI  oraz nauka prawidłowego obcinania paznokci.

ZDJĘCIA WRASTAJĄCEGO PAZNOKCIA PRZED TERAPIĄ KLAMRAMI I PO ZAKOŃCZONEJ TERAPII

przyciet

przyciety

Jeśli nie lubisz marnować czasu i chcesz szybko pozbyć się bólu koniecznie umów się na wizytę!

REJESTRACJA
od poniedziałku do piątku od 9.00 do 17.00